7 sierpnia 2024 r. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie w ramach Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego odbyło się szkolenie dotyczące koordynacji działań w zakresie usuwania skutków klęski żywiołowej oraz funkcjonowania magazynów przeciwpowodziowych.
Organizatorem przedsięwzięcia był Wojewoda Dolnośląski. Z ramienia Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego w szkoleniu uczestniczyli m.in.: Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu wraz z zastępcą oraz Kierownicy Oddziałów DUW w tym: Oddziału Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Oddziału Ochrony Ludności i Logistyki. Przedmiotowe szkolenie miało formę wideokonferencji i składało się z trzech bloków tematycznych tj.:
- procedura postępowania w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych;
- funkcjonowanie magazynów przeciwpowodziowych, w tym procedura uruchamiania zasobów przeciwpowodziowych Wojewody Dolnośląskiego;
- procedury koordynacyjne Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie reprezentował wicestarosta Andrzej Bolisęga oraz przedstawiciele Wydziału Bezpieczeństwa i Spraw Obywatelskich. W przedmiotowym szkoleniu udział wzięli również przedstawiciele Urzędów Miast i Gmin z terenu powiatu a także Straży Miejskiej oraz Zarządu Dróg Powiatowych.
Działanie koordynował Wydział Bezpieczeństwa i Spraw Obywatelskich Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie.