herb powiatu POWIAT
DZIERŻONIOWSKI

Wakacje na szlaku

Dodano: Aktualizacja: Tekst:

Wakacje trwają w najlepsze, a mieszkańcy Powiatu Dzierżoniowskiego mogą cieszyć się wysokimi temperaturami. W słoneczne dni warto wyjść z domu i zaczerpnąć świeżego powietrza.

Nasz region oferuje wiele tras rowerowych i ścieżek przyrodniczych, których piękne panoramy zachwycają turystów. Dlatego też zachęcamy do zwiedzania naszego powiatu i podziwiania niezwykłej flory, fauny, zabytków oraz przepięknych górskich krajobrazów.

Dla fanów rowerowych przygód polecamy „Trasę Czerwoną 2”, której start i meta znajdują się na parkingu przy Urzędzie Miejskim w Pieszycach. Po zaparkowaniu auta można wsiąść na rower i ruszyć w stronę Rościszowa. Na skrzyżowaniu skręcając w lewo znajdziemy się na polnej drodze, która przebiega wzdłuż głównej drogi Rościszowa. W trakcie jazdy będziemy mogli zobaczyć piękny biały budynek Specjalistycznego Szpitala Chorób Płuc wybudowanego w 1898 roku. Na końcu polnej drogi dojedziemy do drogi asfaltowej a tam tuż za mostkiem skręcając w lewo będziemy kierować się w górę, w kierunku Potoczka. Natomiast za pojedynczymi domkami wjedziemy znów na drogę polną gdzie troszkę dalej zaczyna się trudny odcinek górski. Jest to wymagająca część trasy gdyż droga tam jest stroma, kamienista i mocno prowadząca w górę. Po przejechaniu leśnej drogi, będziemy zjeżdżać w dół aż do drogi asfaltowej, którą będziemy kierować się ku Kamionkom. Tuż po ostrym skręcie w prawo warto zatrzymać się na chwilkę by zwiedzić ścieżkę sentymentalną przy hotelu „Czarny Rycerz”. Podczas wędrówki tą ścieżką można podziwiać skalisty krajobraz, który tworzą gnejsowe skałki. Z kolei jadąc dalej szlakiem czerwonym przejedziemy przez Kamionki i wyjedziemy w Pieszycach skąd zaczęliśmy wycieczkę.

„Trasa Czerwona 2” z uwagi na strome i bardzo kamieniste podjazdy jest przeznaczona dla wytrwałych osób, doświadczonych w jeździe na rowerze.

Szczegółowe informacje na temat tras rowerowych oraz mapę znaleźć można na stronie internetowej Powiatu Dzierżoniowskiego w zakładce Dla Turysty – Trasy Rowerowe. Zachęcamy również do kontaktu z Biurem Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie – tel. 74 831 66 01, email: promocja@pow.dzierzoniow.pl.