19 listopada młodzież z Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Bielawie odbyła spotkanie z powiatowym rzecznikiem konsumentów Moniką Szymańską-Śledź.
Uczniowie dowiedzieli się na czym polega rola rzecznika oraz jaką pomoc świadczy na rzecz mieszkańców powiatu. – Jednym z podstawowych zadań wykonywanych przez rzecznika jest zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony praw i interesów konsumentów – powiedziała Monika Szymańska-Śledź.
Tylko w ciągu jednego roku powiatowy rzecznik praw konsumenta udziela ponad 1000 porad. Oprócz tego sporządza konsumentom pisma do przedsiębiorców, między innymi w sprawach reklamacji, odstąpień od różnego rodzaju umów. Rzecznik udziela również wyjaśnień przepisów prawa i podejmuje mediacje między konsumentami a przedsiębiorcami.
Uczniowie dowiedzieli się także, że ilość spraw z jakimi zgłaszają się mieszkańcy do powiatowego rzecznika praw konsumenta, stale roście. To pokazuje, jak potrzebna jest ta instytucja, szczególnie dla osób starszych.
– Mam nadzieję, że po tym spotkaniu będziecie zachęcać swoich bliskich do korzystania, w razie potrzeby, z pomocy powiatowego rzecznika praw konsumenta – powiedziała Monika Szymańska-Śledź.
Kontakt do Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie,
ul. Świdnicka 38, pokój nr 4 na parterze,
nr tel. 74 832 36 60,
e-mail: rzecznikkons@pow.dzierzoniow.pl.