Powiat Dzierżoniowski


Szukaj w serwisie:

Strona startowa Aktualności i wydarzenia

Spotkanie z powiatowym rzecznikiem konsumenta

19 listopada młodzież z Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Bielawie odbyła spotkanie z powiatowym rzecznikiem konsumentów Moniką Szymańską-Śledź.

Uczniowie dowiedzieli się na czym polega rola rzecznika oraz jaką pomoc świadczy na rzecz mieszkańców powiatu. – Jednym z podstawowych zadań wykonywanych przez rzecznika jest zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony praw i interesów konsumentów – powiedziała Monika Szymańska-Śledź.

Tylko w ciągu jednego roku powiatowy rzecznik praw konsumenta udziela ponad 1000 porad. Oprócz tego sporządza konsumentom pisma do przedsiębiorców, między innymi w sprawach reklamacji, odstąpień od różnego rodzaju umów. Rzecznik udziela również wyjaśnień przepisów prawa i podejmuje mediacje między konsumentami a przedsiębiorcami.

Uczniowie dowiedzieli się także, że ilość spraw z jakimi zgłaszają się mieszkańcy do powiatowego rzecznika praw konsumenta, stale roście. To pokazuje, jak potrzebna jest ta instytucja, szczególnie dla osób starszych.
Mam nadzieję, że po tym spotkaniu będziecie zachęcać swoich bliskich do korzystania, w razie potrzeby, z pomocy powiatowego rzecznika praw konsumenta – powiedziała Monika Szymańska-Śledź.

Kontakt do Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie,
ul. Świdnicka 38, pokój nr 4 na parterze,
nr tel. 74 832 36 60,
e-mail: rzecznikkons@pow.dzierzoniow.pl.


Więcej na ten temat: