Działania w celu zapobiegania skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia starosta wykonuje przy pomocy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Zarządzenie Starosty Dzierżoniowskiego w sprawie powołania PZZK
GŁÓWNE ZADANIA POWIATOWEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
-
- monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji,
- realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej,
- opracowywanie i aktualizowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
- planowanie wsparcia organów kierujących działaniami na niższym szczeblu administracji publicznej,
- przygotowywanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej,
- realizowanie polityki informacyjnej związanej ze stanem klęski żywiołowej.
Skład Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
1. Starosta Dzierżoniowski – Przewodniczący Zespołu,
2. Wicestarosta – I Zastępca Przewodniczącego Zespołu,
3. Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Spraw Obywatelskich Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie – II Zastępca Przewodniczącego Zespołu,
4. Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie,
5. Komendant Powiatowy Policji w Dzierżoniowie,
6. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Dzierżoniowie,
7. Powiatowy Inspektor Sanitarny w Dzierżoniowie,
8. Powiatowy Lekarz Weterynarii w Dzierżoniowie,
9. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego,
10. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Dzierżoniowie,
11. Prezes Zarządu NZOZ Szpitala Powiatowego w Dzierżoniowie sp. z o.o.,
12. Dyrektor Aresztu Śledczego w Dzierżoniowie.